Vybavení na běh: Investujte hlavně do kvalitních bot

Teplejší počasí přímo vybízí k vyběhnutí ven. Kromě toho se nezadržitelně blíží se plavková sezóna a mnozí začali zjišťovat, že by to chtělo před létem ještě trochu poladit postavu. Parky a lesy se tak začaly zaplňovat běžci. Někteří na sobě mají oblečení za tisíce, jiní běhají ve vytahaném triku a teplákách. Je vlastně drahé vybavení potřeba? Svůj názor na tuto problematiku jsem se rozhodl rozebrat v tomto článku.

Běžci zaplňují ulice i parky. Zdroj: Pexels.com

Začněme s oblečením. Jistě - funkční triko i kraťasy jsou super. Ale na rovinu. Obejdete se bez nich. Když vyběhnete ven v bavlněném tričku a běžných polyesterových šortkách, nic se nestane. Na bavlněných věcech bude jen v teplých dnech více vidět, že se potíte. Ale pokud trochu fouká vítr, vcelku rychle vás usuší.

Sám ale polyesterová funkční trička přeci jen upřednostňuji. Mám několik značkových od Adidasu, Niku i Pumy za několik set korun. Ale nakoupil jsem si i ta v Lidlu do dvou set korun A rozdíl? Při běhání venku ho opravdu nevidím. 
 
Trička z Lidlu poslouží stejně dobře jako ta značková. Zdroj: Lidl.cz

Co se kalhot týče, doporučuji pořídit si nějaké s kapsami na zapínání. Pohodlně do nich schováte třeba klíče nebo malý přehrávač hudby. Nemusíte tak s sebou nosit žádné přídavné pásky na ruce, do kterých byste tyto drobnosti ukrývali. 

Pokud ale chcete běhat s mobilem, je lepší si pouzdro na ruku koupit. Telefon už je totiž trochu těžší, takže by vám kalhoty zbytečně stahoval.

A ještě tip pro dámy. Po konzultaci s kamarádkou vám můžu doporučit investovat do sportovní podprsenky. Prý je na běh pohodlnější, nikde vás nebude tlačit a lépe podrží prsa. 


Investice do kvalitních běžeckých bot se vyplatí. Zdroj: Adidas.com

Pokud chcete z oblečení do něčeho investovat, pak by to měly být rozhodně boty. Doporučuji vám zajít si do specializované sportovní prodejny a nechat poradit od odborníků. Udělají vám analýzu chodidla a vyberou to nejlepší pro vaši nohu.

Jestliže žádnou specializovanou prodejnu v okolí nemáte, pamatujte aspoň na základní pravidlo - boty na běh kupujte minimálně o číslo větší než normální obuv. Jinak vás při běhu budou tlačit.

Právě díky pohodlné obuvi bude běh příjemnější. Já jsem ze začátku běhal v obyčejných teniskách. Pak jsem si pořídil boty z Adidasu a rozdíl jsem poznal hned při prvním běhu. Momentálně mám Adidas Revenergy Techfit s technologií Boost a jsem maximálně spokojený. 

Kromě trika, kalhot a bot už nic dalšího na běh venku nepotřebujete. Tahat se s ručníkem je nesmysl a co se pití týče, pokud neběžíte do vyčerpání sil déle než hodinu a půl, postačí, když se pořádně napijete několik minut před vyběhnutím.

Můžu vám ale doporučit běhání s hudbou v uších. Dobře vyladěný playlist vás pořádně nakopne. Pokud potřebujete inspiraci, mrkněte se třeba na mé tipy na písničky na cvičení

A pokud máte rádi o svých výkonech přehled, nezapomeňte doma ani sporttester nebo chytré hodinky. Já běhám s vívofitem od Garminu a můžu ho jen doporučit. 

Jaké vybavení máte na běh vy? Napište mi to do komentářů!

Okomentovat

0 Komentáře