Poprvé do posilovny. Co s sebou a na sebe?

Zatímco při oblékání se na párty se většinou soustředíme na to, abychom zaujali, při výběru oděvu do posilovny je nejdůležitější, aby se nám v něm příjemně cvičilo. Ale nejen sportovní úbor je vhodné zabalit si do sportovní tašky. Připravil jsem proto krátký seznam věcí, na které byste určitě neměli zapomenout, pokud se chystáte do posilovny poprvé a chcete vypadat jako pravidelní návštěvníci.

Při výběru oblečení do posilovny je důležitá hlavně funkčnost. Zdroj: PlanetFitness.com

Trička a topy

Při výběru vrchní části oděvu se zaměřte hlavně na jeho funkčnost. Můžete si samozřejmě vzít klasické bavlněné tričko, ale výhodnější je investovat do takzvaného funkčního trička, které pomáhá odvádět pot. Na trhu jich najdete několik. Od těch levnějších za 150 korun, po ty dražší třeba za tisícovku. Samozřejmě nemusí vždy platit, že čím dražší, tím lepší. Na druhou stranu od trička za dvě stě korun nesmíte čekat zázraky. Dámy by si pod triko měly koupit i vhodnou sportovní podprsenku. Nejnovější push-up model s krajkou sice jistě potěší mnohé pány, ale na cvičení není nejpraktičtější.

I funkční trika seženete v různých barvách, dokonce i s potisky. Zdroj: Nike

Kalhoty, legíny, tepláky...

I spodní část oděvu můžete sehnat ve funkčním provedení. Chybu ale neuděláte, i když přijdete v teplácích nebo legínách. Zamyslete se nad tím, co chcete v posilovně dělat. Při kardio cvičeních spíš oceníte kratší a ne tak teplé kalhoty, tepláky jsou vhodnější spíš na posilování. Krokem vedle jsou pak rifle či volnočasové kalhoty, i když se najdou i tací, kteří džínovinu neodloží ani v posilovně.

Krátké, dlouhé, barevné. Při výběru spodní části oděvu se nemusíte omezovat.

Obuv

Boty, které pro návštěvu posilovny zvolíte, můžete opět přizpůsobit cvičení, které tam plánujete dělat. V každém případě musí mít čistou podrážku. Pokud jdete posilovat vrchní část těla a jen střídat činky, klidně si vemte pantofle. Naopak na běh na pásu si klidně vezměte běžeckou obuv. Populární jsou také boty na Crossfit, které využijete při kruhovém tréninku.

Do posilovny můžete vyrazit i v botách na Crossfit. Zdroj: Reebok

Ručník

Ručník je při cestě do posilovny nutnost. Jednak jím otřete pot, který z vás teče, jednak si ho můžete dát pod záda při posilování na stoji. Váš pot se tak nepřenese na přístroj. A zároveň neriskujete, že budete ležet v potu někoho, kdo si ručník nevzal a stroj po sobě neutřel. Při volbě velikosti tedy doporučujeme středně velký.

Některé posilovny ručníky svým klientům půjčují. Zdroj: Primark.com

 Lahev s pitím

Pokud si zapomenete doma pití, nic moc se nestane. Ve skoro každé posilovně si totiž nějaký nápoj můžete koupit. Někdy jsou ale dražší než samotný vstup. Proto není nic jednoduššího než přibalit do tašky lahev s vodou nebo oblíbeným iontovým nápojem. Při cvičení je totiž důležité pravidelně doplňovat tekutiny.

Lahev Bobble vám vodu přefiltruje. Zdroj: Bobble

iPod, mobil nebo Mp3 přehrávač 

Zejména při kardio cvičeních hudba povzbuzuje k lepšímu výkonu. V posilovnách sice často nějaké písničky hrají, ale není nad to si vytvořit vlastní hudební mix. Pokud si navíc ke cvičení vezmete chytrý telefon, můžete sledovat data o svém výkonu.

Hudba při cvičení pomáhá. Zdroj: Apple

Spottester, fitness náramek

Stroje na kardio v posilovnách často mají zabudované měřiče tepu. Pokud ale chcete pokročilá data o svém cvičení, nebo si chcete vést statistiky, je vhodné si s sebou vzít i sporttester nebo fitness náramek. Na trhu je jich nepřeberné množství. Stačí si jen vybrat.
Poprvé do posilovny. Co s sebou a na sebe? Poprvé do posilovny. Co s sebou a na sebe? Recenzoval Survivor dne 9.2.15 Rating: 5

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.