Rychlý a chutný sorbet z jahod a malin, který vás zaručeně osvěží

Horké letní dny přímo vyzývají k návštěvě mrazničky a zchlazení se zmrzlinou. Ty, které se prodávají v obchodech, často obsahují spoustu umělých přísad a hlavně množství kalorií. A to nejen smetanové nanuky, ale i ovocné sorbety. Výrobci totiž používají jako hlavní přísadu vodu a cukr a ovocná složka tvoří jen čtyři procenta hmotnosti. Chuti ovoce pak dosahují uměle. Vyrobit si domácí sorbet přitom není vůbec těžké. A pokud máte zahrádku, můžete hodně ušetřit i za suroviny.

Na výrobu sorbetu jsme použili maliny ze zahrádky.

Právě na zahrádku jsem zamířil pro suroviny na sorbet z jahod a malin. Použil jsem 60 gramů malin a 100 gramů jahod. Toto množství si můžete upravit podle toho, jaké ovoce máte raději. Maliny sorbetu dodají trochu kyselejší chuť, jahody jsou zase příjemně sladké. 

Dalším krokem v přípravě je z ovoce vytvořit kašovitou směs. Jde to pomocí hrubé lidské síly, ale samozřejmě rychlejší to bude s mixérem, který ovoce dokonale rozmělní. Do kaše můžete přidat i cukr, ale pamatujte, že tím zbytečně přidáváte i kalorie. Navíc samotné ovoce obsahuje fruktózu. 

Z ovoce je potřeba vytvořit kaši. Můžete použít ruku, lžičku, nebo mixér.

Protože nemám žádná profesionální tvořítka na zmrzlinu, umístil jsem kaši do plastové vaničky, kterou jsem přikryl víčkem. Poté jsem ji dal přes noc do mrazničky.

Domácí sorbet z jahod a malin.
Odměnou za vynaložené úsilí je lahodný ovocný sorbet bez umělých barviv a konzervantů, který má pouze 71 kalorií.

A na závěr ještě tip - po vytažení z mrazničky nechejte sorbet půl hodiny až hodinu rozmrazit. Bude se vám lépe nabírat na lžičku a stále vás osvěží. 

Připravujete si doma také vlastní sorbet nebo zmrzlinu? A jak vám chutnal tento recept? Dejte mi vědět do komentářů!

Okomentovat

2 Komentáře

  1. Mňamka, určitě vyzkouším, protože malin máme doma hodně, doslova máme přemalinováno :) Já si dneska chtěla udělat smoothie, tak jsem vzala z mrazáku jahody a maliny, a pak mi z toho vznikla zmrzka :D

    Life By Peggie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tomto teple je potřeba využít cokoliv mraženého. :D

      Vymazat