30denní výzva na posilování břicha: opravdu přináší zázračné výsledky?

Stačí jen pár minut denně jeden měsíc a budete mít postavu snů. To slibují třicetidenní výzvy, kterých je plný internet. Opravdu ale přináší zázračné výsledky? To jsem se rozhodl ověřit a vyzkoušel jsem třicetidenní plank challenge na posilování břicha. Je tady totiž plavková sezóna a vždy se hodí mít pěkné a ploché břicho. Výsledky mého snažení ale zdaleka neodpovídají všem těm motivačním obrázkům z internetu.

Při cvičení je důležité zaujmout správnou pozici. Zdroj: Tumblr.com

Vypadá to snadně. První den se udržet dvacet vteřin na špičkách a rukách. Netrénovaní jedinci ale brzy zjistí, že toto cvičení dost bolí. Postupně se pak zvyšuje doba, po kterou má člověk v této pozici vydržet. Předpokládá se totiž, že se postupně vytrénujete a delší doba pro vás bude větší výzva a kratší bude méně bolet. Nebude.

Ze svých zkušeností můžu říct, že nejhorší, co můžete dělat, je upřeně začít sledovat hodiny. Když jsem se nesoustředil na čas, šlo cvičení o něco lépe. Planking také rychleji ubíhal, když jsem si například četl článek na internetu z tabletu, který jsem měl položený před sebou. Stále to ale nebylo bezbolestné. Ale co. Pro hezkou postavu se musí trpět, ne?

Rozvržení 30denní výzvy. Zdroj: 30dayfitnesschallanges.com

Jenže ani po třiceti dnech se na mém břiše neobjevil pekáč buchet. Ani jeho zárodky. Na druhou stranu jsem si všiml zárodků svalů na rukách, což přece také není špatné. A nějaký ten centimetr v pase zmizel také. To ovšem nemusí být způsobené jen touto výzvou, protože jsem v průběhu měsíce pravidelně chodil na Spinning nebo se bavil při Just Dance.

Jaký je tedy můj konečný verdikt? Maximálně pětiminutové cvičení vám za měsíc postavu nevyformuje, i kdybyste se snažili sebevíc. Ano, existují výjimky, jejichž obrázky je zaplavený internet. Ale vzpomeňme si, že jsou mezi námi i lidé, kteří mohou sníst dvě kila čokolády, necvičit a stále mít štíhlou linii. A málokdo se asi bude chlubit tím, že opěvovaná výzva nepřinesla žádné výsledky.

V plankingu budu pokračovat, protože jsem určité výsledky zaznamenal. Doplním ho o kardio cvičení a další posilovací cviky, kterému věnuji více než tři minuty denně. Pokud ale více času na cvičení nemáte, rozhodně je lepší zkoušet tyto výzvy, než nedělat vůbec nic.

Vyzkoušeli jste někdy nějakou výzvu? A přinesla viditelné výsledky? Podělte se o svůj názor v diskuzi.

Okomentovat

4 Komentáře

  1. Gratuluju k výdrži! :D Fakt jsi nakonec dal těch 300 vteřin? To už je fakt nářez...a břicho je mrcha, no, jak se říká, dělá se v kuchyni :-/

    www.fitnesslamka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakonec jo. Ale pak je potřeba chvilka na vzpamatování. :D

      Vymazat
  2. Moje maximum je 90sekund. Je lepsi pridavat 10sekund nez 30? Je to silene tempo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, přidávejte klidně podle svého tempa. :-)

      Vymazat