RECENZE: Islandský Skyr konečně dorazil do České republiky. Ve čtyřech příchutích

Když jsem při nákupu potravin narazil na Skyr, netušil jsem, o co jde. Začal jsem tedy hledat na internetu. Zjistil jsem, že Skyr je tradiční islandská zakysaná pochoutka, která má málo tuku a hodně bílkovin. V zahraničí se prodává už několik let a milovníci zdravého životního stylu si tento výrobek pochvalují. Rozhodl jsem se proto, že ho také vyzkouším. 

Skyr se v České republice prodává pod značkou Kapucín.

V regálech s mléčnými výrobky najdete hned čtyři příchutě Skyru - jahodovou, brusinkovou, broskvovo-meruňkovou a natur. Přírodní verzi pak kromě klasického 140gramového balení seženete i v 350gramové verzi.

Potěšilo mě, že výrobce nepoužil žádná umělá sladidla nebo barviva. Složení je tedy velmi dobré. U ochucených variant oceňuji přidání kousků ovoce. Kdybych měl něco vytknout, tak snad jen moc cukru (přes deset gramů ve sto gramech). Nicméně kdyby tam nebyl, chutnal by Skyr až moc kysele. A komu by cukr až moc překážel, může sáhnout po neochucené variantě.

Co se samotné chuti týče, připomíná Skyr jogurt nebo tvaroh. Nemusíte se tedy bát, že by vám nechutnal. Můj osobní favorit je příchuť broskev-meruňka. A pokud by vám nějaká ovocná příchuť přece jen chyběla, stačí si koupit natur variantu a přidat do ní ovoce. Tak to ostatně plánuji udělat já, protože zatím postrádám svou oblíbenou borůvkovou příchuť.

Skyr seženete ve většině obchodních řetězců. Za 140 gramů zaplatíte do dvaceti korun. V akci jsem ho ale koupil i za dvanáct korun. A protože mi chutnal, rozhodně to nebyl poslední nákup. 

Zařadíte do svého jídelníčku Skyr i vy? Dejte mi vědět do komentářů!

Okomentovat

2 Komentáře

  1. Už jsem na něj párkrát viděla reklamu v televizi, která mne ale ale vůbec nezaujala. Každopádně, cena se mi zdá přijatelná, tak bych ho někdy zkusit mohla :)

    BLUDIČKA VEČERNICE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem tu reklamu viděl až poté, co jsem Skyr zahlédl v obchodě. :-) Pokud máte ráda tvarohy, tak Vám podle mě bude chutnat. A když ho vychytáte v akci, tak je to i výhodná koupě. ;-)

      Vymazat