Cvičte efektivně. Stačí znát svou ideální tepovou frekvenci

Snažíte se zhubnout, civčíte v nejvyšší intenzitě a výsledky se nedostavují? Pravděpodobně je to tím, že cvičíte v tepové frekvenci, ve které energii získáváte hlavně ze sacharidů a ne z tuků. Pro efektivní hubutí je totiž důležité znát zónu tepové frekvence, ve které spalujete právě tuky. Její orientační výpočet je přitom velmi snadný.

Znát svou tepovou frekvenci je při cvičení klíč k úspěchu. Zdroj: Suuntoshop.cz

Pro určení zóny vhodné na spalování cukrů nebo tuků je nejprve potřeba určit maximální tepovou frekvenci. Tu můžete zjednodušeně vypočítat jako 220 - váš věk u mužů a 226 - váš věk u žen. Pokud jste tedy osmnátctiletý muž, vaše maximální tepová frekvence je 202. Tento výpočet je však orientační, pokud chcete znát čísla přesně, doporučujeme navštívit zátěžové testy.

Z pohledu cvičení pak rozlišujeme tři základní zóny - zdravotní, fitness a výkonostní.

Zdravotní zóna je v rozmezí 60 až 70 procent maximální tepové frekvence a je to právě to pásmo, při které tělo spaluje primárně tuky, které přeměňuje na energii. Pro osmnáctiletého muže je tedy tato zóna v rozmezí 121 až 141 tepů za minutu.

Fitness zóna je v rozmezí 70 až 80 procent maximální tepové frekvence a využívá jako zdroj energie především cukry. Tuky se spalují v menším množství. Osmnáctiletý muž je v této zóně v rozmezí 141 až 161 tepů za minutu.

Výkonnostní zóna je pak v rozmezí 80 až 90 procent maximální tepové frekvence. V této tepové frekvenci není vhodné cvičit dlouze, vůbec se nedoporučuje netrénovaným lidem. Osmnáctiletý muž je v této zóně v rozmezí 161 až 181 tepů za minutu.

K měření tepové frekvence při cvičení můžete využít sporttestery nebo fitness náramky.
Cvičte efektivně. Stačí znát svou ideální tepovou frekvenci Cvičte efektivně. Stačí znát svou ideální tepovou frekvenci Recenzoval Survivor dne 5.2.15 Rating: 5

Žádné komentáře:

Používá technologii služby Blogger.